Projekt Holdånd

Bedre trivsel gennem faglige og sociale fællesskaber.

Med Projekt Holdånd vil vi forsøge at ændre måden, vi møder eleverne på Hotel- og Restaurantskolen, på. Vi vil gennem faglige ambitioner appellere til elevernes motivation for at søge ind og starte en uddannelse hos os. Vi vil give dem mere af det, som vi mener, gør dem passionerede omkring vores branche. De skal gå i gang med maden, sanserne og oplevelserne.

I forskellige grupper skal de arbejde med aktiviteter og på så ægte en måde som muligt producere mad og spiseoplevelser. De skal begejstres for det håndværksmæssige – og på den måde sikres et pejlemærke for deres fremtidige uddannelse og karriere som Fremtidens Faglærte.

Er du nysgerrig efter at vide, hvordan det hele er blevet til, og hvilke umiddelbare effekter projektet har haft her på Hotel- og Restaurantskolen, så se, hvad vores underviser, Peter Konnerup, siger her:

Den røde tråd i 'jord til bord' princippet blev fulgt til dørs af Helle Brønnum Carlsen i et foredrag og en efterfølgende workshop om alt det, der foregår væk fra tallerkenen. Forløbet kulminerede i, at denne treretters middag blev afholdt, hvor eleverne selv var gæster i deres egen opstilling. Den sidste hånd på maden blev lagt af elevernes undervisere, side om side med branchens stjerner.

Januar 2023 til ultimo april 2024

Samarbejdspartnere

Projekt Holdånd er finansieret af Region Hovedstaden - 'Fremtidens Faglærte'.