Sikkerhed og krisehåndtering: Hotel og restaurant
Med kurset opnår du viden og færdigheder, som gør dig i stand til at agere professionelt i forskellige krisesituationer. Du opnår færdighed i at medvirke ved evakueringer af gæster og kan anvende konflikthåndtering i opståede krisesituationer.
Mål
Du opnår viden, som gør dig i stand til:- At forklare retningslinjer for forebyggelse af krise- og katastrofesituationer.- At beskrive, hvordan brandbekæmpelse tilrettelægges og udføres.- At forklare, hvilke metoder der kan anvendes for at øge sikkerheden på et hotel.- At forklare sikkerhedsregler og -love.- At forklare betydningen af din egen adfærd i en krisesituation.På baggrund af denne viden opnår du færdighed i:- At medvirke ved evakuering af gæster.- At anvende konflikthåndtering i en krisesituation.- At handle professionelt i din rolle ved en krisesituation.
Målgruppe
Kurset retter sig mod ikke faglærte receptionister og tjenere, der skal kunne medvirke professionelt ved håndtering af kriser og evakuering af gæster.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
AMU-KODE
20941