Bæredygtighed i værtskab, service og oplevelser
Efter kurset kan du anvende viden om bæredygtig udvikling og grøn omstilling i hotel-og restaurantvirksomhed. Du kan se bæredygtige tendenser og muligheder for bæredygtig brancheudvikling. Endvidere kan du kan kommunikere og gæsteforklare om hotellets/restaurantens bæredygtige profil og løsninger til gæster.
Mål
Du opnår viden om:Bæredygtig udvikling og grøn omstilling i hotel-og restaurantvirksomhedGæsteforklaring om hotellets/restaurantens bæredygtige profil Bæredygtige alternativer til eksisterende praksis i virksomheden Du kan anvende den opnåede viden til at:- Se tendenser og muligheder for bæredygtig brancheudvikling- Kommunikere grønne tiltag og bæredygtige løsninger til gæster og kolleger - Tydeliggøre virksomhedens bæredygtige valg for gæsten - Anvende værktøjer, der kan gøre kursisten til virksomhedens ambassadør for bæredygtighed
Målgruppe
Kurset retter sig imod faglærte og personer med tilsvarende kompetencer, der arbejder i relation til servering, service og gæstebetjening, og som ønsker inspiration og færdigheder til at arbejde med bæredygtighed og grøn omstilling. Faglærte kan være tjener, receptionist, gastrom m.fl.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
AMU-KODE
49844
Varighed
2 dage