Branchejura og erstatning i hotelbranchen
Deltageren kan med viden om særlig branchekutyme og retspraksis udarbejde og håndtere afbestillingsvilkår samt lettere juridiske problemstillinger.
Mål
- Du kan håndtere afbestillingsreglerne herunder, opgøre godtgørelseskrav, afdække no show eller forsinkelse, forholde sig til momsproblematikker, anvende begreberne depositum og reservationsgebyr korrekt samt forholde sig til tabsbegrænsningspligt og omplacering.- Du kan håndtere lettere juridiske problemstillinger når, gæster påberåber sig erstatning for mistede effekter.- Du kan udarbejde forretningsgange ved håndtering af garderobeansvar, ansvarsfraskrivelse, hittegods, mangelfuld levering af tjenesteydelser og erstatningsregler.
Målgruppe
Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (faglærte/ikke-faglærte), der er beskæftiget med ordreindgåelse og/eller afbestillinger af serviceydelser i hotel- og restaurationsbranchen samt er i berøring med gæsternes klager over de leverede ydelser på hotel ¿ og restaurationsvirksomheder.
Kursusbevis
Der er ingen eksamen. Uddannelsesstedet skal udstede et uddannelsesbevis til deltagere, der efter underviserens vurdering har opnået de mål, der er beskrevet i målformuleringen.
AMU-KODE
46538