Service og gæstebetjening af turister
Uddannelsens kompetencer har fokus på målrettet service og gæstebetjening mod danske og udenlandske turister i form af kulturforståelse, segmentering, mersalgsteknik og godt værtskab.
Mål
Deltageren kan målrette sin service og gæstebetjening mod de forskellige typer af danske og udenlandske turister. Deltageren kan agere imødekommende og kulturelt anerkendende i gæstebetjeningen af turister. Deltageren kan anvende kendskab til de forskellige segmenter og typer af turister til at forbedre serviceoplevelsen og målrette gæsteservice og vejledning af turister. Deltageren kan servicere og anvende gæsteorienteret salgsteknikker til at fremme mersalg til turister.
Målgruppe
Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (faglærte/ikke-faglærte), der er beskæftiget med gæstebetjening indenfor hotel- og restaurantvirksomhed.
Kursusbevis
Der er en mundtlig prøve til uddannelsen
AMU-KODE
48151
Varighed
2 dage