Service og værtskab på hotel og restaurant
Deltageren kan anvende imødekommende gæstebetjening og indfri gæstens ønsker og forventninger ud fra virksomhedens muligheder. Deltageren kan i samarbejde med andre medarbejder udøve værtsskab i relation til virksomhedens koncept, værdier og kultur, så gæsten får en positiv helhedsoplevelse.
Mål
Deltageren kan anvende god og imødekommende gæstebetjening og indfri gæstens ønsker og forventninger ud fra virksomhedens muligheder. Deltageren kan, med indsigt i virksomhedens koncept samt egen og andre medarbejderes betydning for den daglige drift, medvirke til at gæsten føler sig velkommen og får en positiv oplevelse. Deltageren kan anvende og forstå betydningen af begrebet ¿værtskab¿ og i samarbejde med virksomhedens øvrige medarbejdere skabe god atmosfære og give gæsten en positiv helhedsoplevelse.
Målgruppe
Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (ikke-faglærte og faglærte), som er beskæftiget med gæstebetjening inden for hotel- og restaurantvirksomhed.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
AMU-KODE
47693
Varighed
2 dage