Service til gæster med funktionsnedsættelse
Du kan forstå og anvende viden om oplevelsesøkonomiens grundlæggende principper til at skabe unikke oplevelser sammen med gæster med funktionsnedsættelse. Anvende dialogbaseret interaktion og forventningsafstemme i mødet med gæsten i forhold til gæstens behov og krav. Anvende viden om produkt- og konceptkendskab til at skabe merværdi i mødet med gæsten, set i lyset af gæstens individuelle behov i forhold til gæstens mobilitet. Har opnået viden om regler og lovkrav i forhold til gæste med funktionsnedsættelse.
Mål
Du kan forstå og anvende viden om oplevelsesøkonomiens grundlæggende principper, interaktion, forventningsafstemning og produktkendskab, til at skabe en unik service i mødet med gæsten på restaurant eller hotel. Den unikke service sættes i relation til gæsten mobilitet. Du kan anvende dialogbaseret interaktion og forventningsafstemme i mødet med gæsten for at kunne imødekomme gæstens krav og behov. Du kan anvende viden om hotels- eller restaurantens produkt- og konceptkendskab til at skabe merværdi i mødet med gæsten i relation til gæstens mobilitet. Du opnår viden om lovkrav samt mærkningsordning til at kunne vejlede gæster med funktionsnedsættelse om tilgængelighed i forbindelse med såvel turistgøremål som arbejdsrelateret gøremål.
Målgruppe
Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (faglærte/ikke-faglærte), der er beskæftiget med tilgængelighed for gæster med funktionsnedsættelse på hoteller og restauranter.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
AMU-KODE
49373