Sikker genåbning - sikker fremtid
På kurset lærer du at håndterer vanskelige situationer og nedtrappe konflikter, der kan opstå i forbindelse med køer eller indgange til forlystelsespakker, barer eller lign., når Danmark igen åbner op med restriktioner som følge af Covid-19. Du lærer desuden at håndtere stress, efterleve vejledninger og instruktioner, kommunikation og at agere indenfor lov og rammer.
Mål
Du kan:- Yde service i forbindelse med håndtering af vanskelige gæster/vanskelige situationer i dit arbejde som servicemedarbejder eller dørmand. I den forbindelse kan du demonstrere forståelse for nedtrapning af konflikter ved hjælp af positiv og konstruktiv kommunikation.- Opretholde et sikkert arbejdsmiljø både fysisk og psykisk. I den forbindelse kan du anvende din viden til at håndtere egen og andres negative stress.- Løbende forstå og efterleve interne vejledninger og instruktioner. I den forbindelse kan du komme med input til interne vejledninger og instruktioner.- Løbende kommunikere og forklare interne vejledninger og instruktioner til gæster- Foregribe og håndtere mulige konflikter og problematiske gæster i dit arbejde i døren eller kø håndtering. I den forbindelse kan du anvende viden om publikumsdynamik og konflikthåndtering.- Agere indenfor lov og rammer i alle situationer og efterleve disse. I den forbindelse kan du demonstrere forståelse for gældende regler og rammer i forhold til lovgivningen i dit daglige arbejde.
Målgruppe
Kurset henvender sig til medarbejdere og dørmænd, der arbejder med service og værtsskab, som skal håndtere køer/indgange i forbindelse med genåbningen.
Kursusbevis
Der er en skriftlig prøve til uddannelsen
AMU-KODE
48365