Sikkerhed i receptionen
Du kan deltage i forebyggelse af krise- og katastrofesituationer og øge sikkerhedsniveauet. Desuden kan du efterleve planer og instrukser for sikkerhed, katastrofe og evakuering og agere relevant i sådanne situationer i forhold til omgivelserne herunder kan du aflæse gæsters adfærd.
Mål
- Du kan på basis af indsigt i relevant lovgivning om beredskabsplaner og evakueringsplaner deltage i forebyggelse af krise-, sikkerhed-, risiko- og katastrofesituationer og hermed medvirke til at øge sikkerhedsniveauet for dig selv og andre. - Du kan forholde dig til gæster og borgers adfærd samt håndtere din egen rolle og reaktion i krisesituationer. - Du kan forholde dig kritisk og give input til planer og instrukser for sikkerhed, katastrofe og evakuering samt agere rationelt, fornuftsbaseret og hensigtsmæssigt i sådanne situationer i forhold til gæster, borger, personale og virksomhedens almene sikkerhed. - Du kan aflæse og vurdere gæsters adfærd og handle mere hensigtsmæssig i forhold til den almene sikkerhed for dig selv, gæster, personale, borger og virksomheden.
Målgruppe
Kurset henvender sig til ufaglærte receptionister ønsker at opnå kompetencer og viden inden for sikkerhed på hotel og restaurant og andre erhverv med kundekontakt som receptionist.
Kursusbevis
Der kan være prøve på uddannelsen
AMU-KODE
49447