Trivsel og sikkerhed på hotel og restaurant - 2
Kurset giver dig redskaber og kompetencer til at varetage kollegers adfærd i krisesituationer og koordinere sikkerheden på arbejdspladsen inden for hotel og restaurant - samt til at kunne kommunikere med kolleger i vanskelige situationer Du vil efter kurset kunne varetage håndteringen af gæsteevalueringer og udarbejde IT-politikker for medarbejderne. Kurset er fortsættelse af 48589 Trivsel og sikkerhed på hotel og restaurant, trin 1.
Mål
- Du kan udarbejde planer og instrukser i tilfælde af krise- og katastrofesituationer, så kolleger kan agere professionelt i forhold til sikkerheden for gæster, personale og virksomhed.- Du kan instruere kolleger i, hvordan de aktivt medvirker til at øge sikkerhedsniveauet og forebygger krisesituationer.- Du kan kommunikere med kolleger i vanskelige situationer- Du kan udforme gæsteevalueringer og instruere kolleger i anerkendende modtagelse og besvarelse af evalueringer.- Du kan opsætte regler og retningslinjer for kollegers kommunikation på virksomhedens sociale medier.
Målgruppe
Kurset er henvendt til erfarne medarbejdere inden for hotel- og restaurationsbranchen, som har arbejdsopgaver i relation til trivsel og sikkerhed for personale og gæster. Kurset er på trin 2 og forudsætter, at deltageren har kompetencer, der modsvarer kurset 48589 Trivsel og sikkerhed på hotel og restaurant, trin 1.
Kursusbevis
Der er ingen eksamen. Uddannelsesstedet skal udstede et uddannelsesbevis til deltagere, der efter underviserens vurdering har opnået de mål, der er beskrevet i målformuleringen.
AMU-KODE
48590