Økologiske grøntsager ligger på bordet i en kurv.

Fremtidens Madscene

Vækst gennem bæredygtig omstilling i hele værdikæder

Et unikt og ambitiøst projekt

Fremtidens Madscene er et unikt projekt målrettet ambitiøse og dygtige virksomheder, der arbejder med mad og fødevarer.

Fra juni 2020 til december 2021 inviterer Hotel- og Restaurantskolen i samarbejde med FOOD Organisation of Denmark branchen ind på skolen til netværk og konkret hjælp til udfordringer opstået i forbindelse med krisen.

Hotel- og Restaurantskolens del af projektet handlede om at hjælpe fødevarevirksomheder med vækst gennem bæredygtig omstilling i hele værdikæder.

I projektet tilbød vi spisesteder hjælp til:

• At gå i en mere bæredygtig retning?
  • At få flere lokale og økologiske varer på menukortet uden merudgifter?
  • At få tættere samarbejde med dine leverandører og viden om deres varer?

Gennem workshops og kurser fik ca. 90 deltagere i 21 virksomheder et kompetenceløft fra 2017 – 2020.

Formålet med projektet er, at hjælpe fødevarevirksomheder i Region Hovedstaden til at udvikle sig og dermed skabe mere vækst.

Oprindelig periode: april 2017 til april 2020.

I en ekstra pulje på baggrund af Corona-krisen, er projektet blevet forlænget til december 2021.

Fremtidens Madscene (EU-projekt med støtte fra socialfonden. Samarbejdsprojekt med FOOD Organisation of Denmark, Smag på Nordsjælland og Københavns Madhus).

Marie Haahr Jensen

Faglig teamleder