Brandguide
Velkommen! Her bliver du guidet i Hotel- og Restaurantskolens visuelle identitet og inspireret til brug af de grafiske elementer.
grundelementer
Logo
Et custom logo lavet ud fra fonten Italian Plate no1 og no7. Når logoet står alene er de buede E’er med til at gi’ en klar distinktion.
det 5. element
Det 5. element skal bruges enten sammen med logoet - enten sammenhængende (overlap - se eksempler) eller som et større dekorativt element.
farver
Paletten består af følgende;
en base palette med hvid, sort og rød hvor rød er primær farve.
En lys palette med tilhørende spotfarve.
En mørk palette med tilhørende spotfarve.
mønster
Mønsteret bruges for at bringe taktilitet ind i ens layout når der er brug for det.
Mønsteret skal forsøges at overlappe et hjørne. Kan også bruges med i prikkerne, som medfølger i brand assets.
Billedestil
Billeder skal tage udgangspunkt i vores værdisæt og vise mennesker, begejstring, sammenhold i realistiske og ægte omgivelser. Samtidig skal der afspejle den passion for håndværk, der ligger i alle uddannelser knyttet til skolen.
Rastereffekt kan bruges for at opnå et mere råt look. Det er ikke enten eller, men afhængig af kommunikationen i materialet.
logo
Brug logotype og logomærke sammen som overlap, som udgangspunkt i bunden, hvor bestik flugter i midten ud fra “R” i Restaurant og “O” i Skolen.
Brug logoet såvidt muligt i nederste højre hjørne.
logomærker farve variationer
typografi
Italiens Plate no. 1 Bold
BRUG VED HEADINGS
Generelt skal headings tilpasses til størrelse, men generelt ligger linjehøjden sig lidt under (f.eks. 110pt/98pt som i viste eksempel herunder. En god markør er at bruge bollen over Å som højden 2.linje skal virke på.
FALLBACK FONT
Når det ikke er muligt at bruge Italian Plate, kan man bruge "Barlow Condensed" fra Google Fonts som Fallback font
FONTBRUG FAKTA
Ved brug af fakta bokse i f.eks. foldere og kort kan der bruges IBM Plex Sans Mono.
Eksempel vist herunder.
Tone of voice
FEM TOMMELFINGERREGLER
Når mange mennesker skriver tekster på vegne af én og samme organisation, kan det være svært at lyde som én stemme.
Prøv derfor at have disse tommelfingerregler for øje, når du skriver.
VI ER VOKSNE MENNESKER
Vores skole har været med siden 1922, og vi har prøvet og set det meste. Derfor er vi ikke bange for at lade vores erfaring og alder skinne igennem, når vi taler. Vi taler tit til unge på 15, men derfor skal vi ikke tale som en på 15.
VI KAN LIDE ORD UDEN OMSVØB
Både vores lærere og elever har en fod ude i virkeligheden. Vi er vant til, at tingene bliver sagt som de er, når det hele skal gå lidt hurtigt.
DET MÅ GERNE KUNNE HØRES AT VI HAR DET SKÆGT
Vi tager mad og værtskab alvorligt, men vi tager ikke os selv højtideligt. Vi laver fejl og laver sjov og kan se humoren i det meste.
VI INVITERER INDENFOR
Hele vores fag handler om at få andre til at føle sig velkomne og godt tilpas, og det kan mærkes i historierne, vi fortæller.
VI SIGER IKKE ”VI ER SEJE” – VI VISER DET
Vores elever og lærere er fantastiske og dygtige, men det skal vi aldrig sige selv. I stedet skruer vi ned for superlativerne og formidler det indirekte, så modtageren selv kan konkludere det.