Ny kampagne: Vores skole ligner ikke rigtig de andre

Hotel- og Restaurantskolen lancerer ny brandingkampagne

På vores skole handler det om mad og værtskab, og det har det gjort siden 1922. Mad, der mætter. Mad, der får stjerner. Og værtskab, der får mennesker til at mødes. Der er meget mere i det, end det der møder øjet – og din mund.

Det er budskabet i en ny kampagne for kokke- og tjenerfaget, som fra i dag bliver foldet ud på sociale medier, hjemmesider, nyhedsbreve, DM i Skills og lokalt her i Valby.

Målgruppen er de helt unge, der står overfor at vælge, hvad de vil efter 9. eller 10. klasse.

– Vi er stolte over at præsentere vores nye kampagnefilm, og vi glæder os til at folde fortællingen bag filmene ud i den kommende tid. På skolen er du i gang fra dag ét. Du lærer at bruge dit hoved og dine hænder til at skabe noget helt fra bunden. Du sidder ikke stille. I stedet lærer du et håndværk, som du kan tage med dig overalt i verden og bygge videre på gennem hele dit liv, siger Anne-Birgitte Agger, direktør på skolen.

Vores elever fortæller

Gennem kampagnen får du indsigt i kokkeeleven Matildes og tjenereleven Sebastians uddannelse, både på skolen og ude på deres lærepladser, restauranterne Relæ og AOC.

Senere på foråret vil skolens andre uddannelser som for eksempel receptionist- og ernæringsassistentuddannelsen blive tænkt ind i kampagneuniverset.

Ny kampagneside

Udover på de sociale medier kan du møde Matilde og Sebastian på kampagnens egen hjemmeside hrs.dk/2020.

Her kan unge og deres forældre se flere videoer, finde overskuelig information og vejledning til uddannelserne – og ikke mindst blive inviteret på middag på skolen.

Hjemmesiden er designet i tråd med skolens nye visuelle identitet, som bureauet Stupid Studio står bag.

Den nye identitet tager udgangspunkt i den mangfoldighed og de mange muligheder, som hotel- og restaurationsbranchen rummer. Den nye identitet sætter på en ægte og rå måde mange elementer i spil og skaber en identitet, med mulighed for stor variation i design på tværs af alle platforme.

Nyt logo og grafisk udtryk

Logo, skrifttype, farver og grafiske elementer kan skrues op og ned overalt, uanset om det er print, digitalt eller fysisk.

Med den nye identitet kommer også et nyt logo med et markant typografisk udtryk og et ekstra element – et stempel, som refererer til skolens snart hundredårige historie og placering i København.

Vi er landets første, største og bedste skole for måltider og værtskab. Ikke rigtig som de andre.